Ještě neumírám

23. 04. 2010 13:23:31
..ale co kdyby. Jedna sopka „Ejakulát“, jak ji překřtila kolegyně, už vybouchla, co když vybouchne ještě Katla? Desetkrát větší, desetkrát silnější, desetkrát rychlejší..

V neděli letím do Bruselu.. tedy pokud nevybouchne do té doby; ve středu z Bruselu. Jaká je šance, že Katla zasoptí, prach poletí x stovek kilometrů a udělá něco právě s mojím letadlem, ve kterém strávím na každé cestě hodinu a půl? Malá, malinkatá, ale co kdyby.

Panický strach, který se u mě objevil po přečtení článku o Katle, jsem tedy za chvíli zas zahnala. Kromě minimální pravděpodobnosti, že exnu někde na poli v hořícím letadle, se také se nerada něčeho bojím, protože věřím, že člověk si do života přitáhne právě to, na co myslí, ať už je to pěkné či nepěkné.. Nicméně přemýšlecí nálada zůstala. Co kdyby?

Dnes zrovna jsem šťastná. Venku je pěkně, včera jsem dostala zakázku, kterou jsem ještě v této formě nedělala, o to větší je to pro mě výzva. V práci tvořím interní časák, layout, pěkně to odsejpá, mám z toho radost, vidět svůj výtvor. Doma mám pořád bordel, ve vztazích trošku taky, ale není to až tak tragické. Poslouchám vážnou hudbu a je mi pěkně. Dokonce cítím i pokoru před životem, jsem ráda, že mám radost z maličkostí a nenechám se jen tak rozhodit. Nebo rozprášit? Dobře, nebudu cynická.

A kdybych tady po neděli už nebyla? Hesla od účtu na „jůtubě“, který spravuju v práci, vědí i kolegové; další číslo interního časáku téměř hotové, pak by to holt převzal Filip. S rodinou jsem se viděla nedávno, taťka dostal dary k narozkám, jo pro šváru mám teď jeden schovanej k svátku, ale to by se k němu z mé pozůstalosti stejně dostalo - jsou to známky a on je sbírá. S mamkou jsme si nedávno psaly, kdy se uvidíme...

A kdybych věděla, že mám před sebou poslední 3 dny života? Co kdyby to lidi věděli, žili by jinak, lépe?

Ach, nevím, asi bych rozdala, co mám, ač toho moc nemám. Dobře, plné skříně oblečení, nějaké knihy, nějaký foťák, nábytek.. a moje deníčky z dětství... a obrázky, ty bych dala mamce. Vždycky si s nima zdobila byt, teď tam visí obrázky od svých vnoučat, sestřinejch dětí. Já děti zatím nemám, takže bych neměla tak těžký pocit, že zde někoho nechávám, ikdyž otázka, zda je lepší, když jste malí a zemře vám rodič, nebo když vám zemře dítě..

Co dál.. jo vrátit knížky do knihovny, tam zajdu ještě dnes. Doplatit francouzštinu, ať po mě nezbyde sekera, a rozdat obrázky..a kytičky, aby neuvadly. A Evičce klec na morčátko, jistě by ji užila.

Fajn, věci bych rozdala, dodělala resty. Napadá mne.. chovala bych se jinak? Přestala bych se bát, co si o mne kdo pomyslí? Pravda, často mi to je jedno, ale občas se tyto pocity nejistoty objeví. Ale moment, lidi, které bych jistojistě navštívila před smrtí, před těmi se chovám přirozeně a mají mě rádi takovou, jaká jsem. Sakra musím si představovat vlastní smrt, abych k tomudle dospěla? Jak malá...

...

Právě začínám nový život! Nebudu se starat, zda mne někdo odsuzuje, či ne. Já sama se snažím neodsuzovat, nikdy nevím, čím si ten či který člověk prošel, co to v něm zanechalo a odsoudit někoho je tak jednoduché. ...ten, kdo soudí, má problém, ne já.

A dál? To oblečení doma bych přeci jen mohla trošku protřídit, ať se mi tam volněji dýchá! (Jen to chce trávit kratší dobu denně na internetu a hned na to budu mít čas, že.) Anebo se rovnou přestěhuju, ostatně to plánuju už nějaký ten pátek. Teď už to provedu doopravdy. A koupím si nový nábytek a povlečení a nakreslím si na zeď nové obrázky! Ať je mi doma lépe. Taky musím vymyslet koncept pro tu novou práci, o tom můžu přemýšlet třeba v letadle. A naplánuju další cestu na návštěvu k rodičům, mohli bychom zase jet na chalupu i se ségrou a její rodinou, sice zas budu nucena hrát si celé dny s panenkami..ale snad to přežiju.

Přežiju. Přežiju i Brusel, přežiju svou pomyslnou smrt a budu novou, lepší. A ještě vděčnější za všechny ty maličkosti, které mne potěší, a za lidi, milé i nemilé, které potkávám a tak či tak, dávají mi další a další podněty a otevírají mi dveře k lepšímu já.

Nyní mě však přátelé omluvte, musím jít balit kufry. A Katlo.. díky.

Autor: Zuzana Taucová | pátek 23.4.2010 13:23 | karma článku: 10.13 | přečteno: 1161x

Další články blogera

Zuzana Taucová

Nevíš, komu to hodit? Rozhodnou nerozhodnutí.

Kdo miluje Babiše, bude ho volit, i kdyby ukousl hlavu Ozzymu Osbournovi. Kdo mu vidí až do krku, tak ani za Agrofert! A pak jste zde vy, kteří nevíte: nemyslí to Babiš dobře? Přeci se vzdal svého platu... jako Hitler! Koho volit?

3.10.2021 v 23:34 | Karma článku: 10.74 | Přečteno: 261 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 214 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.82 | Přečteno: 362 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 100 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 567 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1587

Bývalá samoživitelka a  dobrodruh neustále .) 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...