Internet pro všechny nebo mediale?

Ministr vnitra chce od 1 .8. 2011 zrušit internet zdarma v knihovnách… jak správně napsal ve svém blogu pan Votruba, je spousta lidí, kteří si nemohou dovolit počítač, připojení atd. a knihovna je pro ně možné řešení, jak zůstat v kontaktu, jak hledat práci atd. Ano, jistě, existují i internetové kavárny, avšak jistě ne všude a jistě ne zdarma.

Ač naštěstí (zatím.) mezi lidi bez připojení nepatřím, táži se, zda by nebylo lepší, kdyby vnitro zase pěkně vrátilo např. „Sáblici“ obraně, a ušetřený milion až 47 milionů věnovalo na internet, na platy hasičů a policistů. Ptáte se, jak vrátilo? A ejhle, asi málokdo ví, že Martina Sábliková, Šárka Záhrobská či Petra Kvitová jsou sportovkyněmi spadajícími pod Ministerstvo vnitra. Jak by to taky někdo mohl vědět, když se tím  - na rozdíl třeba od Šebrleho, který na akce  sem tam zajde v uniformě a obraně poděkuje -  nikde nechlubí. A jak jsem dospěla k těm částkám? Jednoduše, přečetla jsem si to…

Teď to vypadá, že mám něco proti sportovcům a sportu – ne, nemám. Sama jsem sportovala a sportuji (když zrovna nečekám dítě), sice ne závodně, ale i tak jsem docenila úlohu sportu v mém životě coby prostředku k posílení těla i mysli. Další věc je ta, že na mě nikdo z Čechů jen za to asi nemohl být hrdý a jak víme, „kdo neskáče není Čech..“

Také neprosazuji, aby sportovcům nikdo nedával ani korunu, ale myslím, že by bylo dobré zvážit, kdo by to měl být… kde jsou  priority.

Očividně pro každého někde jinde…

 

A jen tak mimochodem... Česká republika  (a konkrétně Ministerstvo vnitra, do jehož gesce po sloučení s Ministerstvem informatiky spadá informatizace společnosti, eGovernment atp.) tedy nechce být informační společností?

...jako je tomu třeba ve Finsku:

Autor: Zuzana Taucová | pátek 22.7.2011 10:10 | karma článku: 9,34 | přečteno: 955x