Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blondýna na hokeji

“Góóóól!” Nějakej pán dal góóól! Chlapeček mě obejmul oběma rukama a dal mi procítěnou a dlouhou pusu, kdyby uměl francouzáka, jistě by mi dal ten, tedy pokud by se tato praktika používala mezi matkou a synem. Prostě měl radost! Puk je v brance! 

Byl na hokeji poprvé, ovšem já taky! Ve svých 33 letech! O co se neúspešně pokoušel bejvalej během tří let - dostat mě..teda vlastně na  fotbal, ne na hokej (prašť jak uhoď...), se tříletému muži  podařilo za vteřinu. Chtěl jít, tak jsme šli.  Předpokládala jsem správně, proto když nám v práci nabídli lístky hned na dva zápasy, vzala jsem po dvou na oba. Pro chlapečka a pro mě. Jsem totiž 2v1 – matka  i otec.

Vlastně jednou jsem na fotbale s bejvalým byla!  V Paříži a pozor, na Valentýna! To měl za všechny ty nechození tady , teoreticky až do smrti.  Vyfotila jsem tam tribuny plné ohně a síry, fotku jsem pak použila jako ilustrační na internetové stránky v práci a pojmenovala jsem ji “nepokojní fanoušci“.

Hokej hrála Sparta. Pohoda, to máme kousek, sjedem jen tramvají, bez přestupu, plánovala jsem si. No, chybělo málo a okupovali jsme s chlapečkem fotbalový stadion na Letné. Naštěstí jsme se chlubili dědovi a babí a děda se ptal, kde se to hraje. Mrkla jsem na lístky a hele, Holešovice! Dobrej postřeh. Tak to holt jednou přestoupíme, ale pořád to jde.

Ten fotbal mi však v hlavě nějak uvíznul. Pochybovala jsem, že syn vydrží zápas sledovat do konce, ale tak do půlky by mohl, o přestávce odejdem, plánovala jsem. Po deseti minutách hry jsem koukala na časomíru a nejdřív mi bylo divný, že čas nepřibývá, ale krátí se a potom, že zbejvá už jen deset minut! Pche!

Áha! Jsem sice blonďatá, ale došlo mi to! Ono to nebude 2 x 45, ale 3 x 20! No, stane se...

Ptala jsem se chlapečka, který dresy se mu líběj víc, komu bude fandit. Bílý, takže Hradec.  Pro mě taky Hradec, tentokráte ne kvůli barvě dresu nebo hezounech v mužstvu, ale Hradec je  křižovatka mého života. Jede se z něj jednou cestou k rodičům, další do Prahy, další se jezdilo k babičce a i v Hradci samotném se mi život tak trochu zašmodrchal.

Vůbec jsem přemejšlela, proč lidí fandí tomu či kterému týmu. Pokud je mi tým blízký místně, není co řešit. Pokud je mi to ale šumák, jako třeba Sparta a Slavie? Tak určitě, podle názvu by mohlo mé srdce bít za Slávii, ale i Sparťani jsou Češi.  Takže co rozhoduje?  

Zuřiivé fandění si dovedu představit ještě pokud tam hraje nějaký můj hrdina , za  mlada jsem takto fandila Finům, protože mě nějak okouzlil Saku Koivu. A na střední! Ó jak jsem fandila našim klukům, když hráli basket! Nejvíc jsem byla v hale Romana Šebrleho slyšet! Pravda, s jakou měrou jsem fandila, s takovou jsem i sama hrála – ten basket, ženský. Dokonce mi nevadilo, že si při něm můžu zlomit mé přírodní a přirozeně dlouhé nehty! Byla jsem dobrá. Na to jsem si vzpomněla teď nedávno, kdy jsem v hale házela na koš a každý druhý jsem trefila a to i z velké dálky, občas i zády ke koši. Jen teda trojskok jsem si modifikovala do takového baletního, kdy jsem – coby pravák – měla ve předu nohu levou, ale šlo mi to tak prostě líp. Jsem dobrá!

Gól! Gól! Gól! První zápas jsme vydrželi první třetinu, pak už to chlapečka přestalo bavit a mě začalo...to jsme viděli jeden gól, druhej zápas jsme vydrželi dvě třetiny a viděli jich sedm! Nechápu, proč se hudba při hře nepuští pořád, ale jen po gólu nebo při nějakým tom rozstřelu, nebo jak se  to, pche.  Lemon Tree, který se hrál na nějakým mistrovství nevim čeho nevim kde, mám dodnes spojený s tím časem mládí, bezstarostnosti a to jsem to určitě nesledovala aktivně, ale nešlo neslyšet. Takže když ho slyším, cejtím se na 17. Na zápasech jsme slyšeli i Pátá, právě teď odbila a prostě nějaký ty odrhovačky, který asi na hokeji každej zkousne, prostě mainstream.  Floe od Glasse bych tam nepouštěla, to dá rozum. Mně by se to teda líbilo mnohem víc, ta atmosféra tam,  kdyby se tam hrálo, teda hrála, hudba. A myslím, že hráči to až tak nevnímaj, že se soustředěj na jinačí věci.

Co však musím pochválit  je fakt, že na hokeji se křičí. Na rozdíl od tramvaje či dálkového autobusu, kde chlapečka opakovaně vyzývám, aby nekřičel, zde jsem ho naopak ponoukala, ať křičí třeba „My chceme gól!“ Tak křičel a dobré bylo to, že nám oběma bylo jedno, v jaké brance ten puk skončí. Dovolili jsme si luxus dvojité radosti! Takže hoši, děkujeme! Za nové zážitky, uvědomění a za chlapečkovu radost. I mou. Díky!

Jo máme i foto na památku!

Zdroj: http://www.hcsparta.cz/

Autor: Zuzana Taucová | sobota 31.1.2015 7:55 | karma článku: 11,41 | přečteno: 1014x
  • Další články autora

Zuzana Taucová

Nevíš, komu to hodit? Rozhodnou nerozhodnutí.

Kdo miluje Babiše, bude ho volit, i kdyby ukousl hlavu Ozzymu Osbournovi. Kdo mu vidí až do krku, tak ani za Agrofert! A pak jste zde vy, kteří nevíte: nemyslí to Babiš dobře? Přeci se vzdal svého platu... jako Hitler! Koho volit?

3.10.2021 v 23:34 | Karma: 10,74 | Přečteno: 261x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Očkování? Ani přes vaše mrtvoly

Člověk nemusí být doktor nebo Einstein, aby se sám sebe zeptal na pár otázek. A pak se rozhodl, zda se nechá očkovat či ne. Udivuje mne, že spousta lidí hlásá svobodu, ale takovou, která jde přes mrtvoly a přitom by nemusela...

7.1.2021 v 22:36 | Karma: 20,49 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Taucová

Rodičák-navýšení: tak schválně, kdo UMÍ dát dobré přirovnání?

S "podle mně" a s "To je jako kdyby" se v souvislosti s navýšením rodičovského příspěvku roztrhl pytel. Hodnotí veřejnost laická, veřejná, sečtělá více či častěji méně... Jak je to tedy správně? A co je naprosto špatně?

15.1.2020 v 22:18 | Karma: 20,60 | Přečteno: 840x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Matky jedny nenažraný! Aneb rodičák 2020

Válej se doma a natahují ruce! Případně: Pracují a chtěj další peníze! Nebo: Chci taky peníze na moje 30leté dítě! Anebo: Přej a bude ti přáno! A horší... Rodiče, co dočerpali a pečují o dítě do 4 let. Proč však mohou být v právu?

7.1.2020 v 22:31 | Karma: 15,34 | Přečteno: 822x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Tvoje dítě je horší, vzkázali (někteří) poslanci

Tak konečně schváleno! Hurá hurá, od 1. 1. 2020 mají rodiče pečující o děti mladších 4 let nárok na vyšší rodičák! A nehurá nehurá, někteří poslanci ukázali, že svých dohod si cení nad zákony a malé děti jim jsou u u úplně jedno.

17.12.2019 v 21:49 | Karma: 19,32 | Přečteno: 971x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Chci zpětně doplatit rodičák na 30leté děti! A na prababičku

Takovéto výkřiky se objevují poté, co Senát vrací zákon o rodičáku do Sněmovny. Proč ho vrací? Protože vyřazuje pětinu lidí, co měli peníze dostat. A proč je měli dostat? A proč je "zpětně" holý nesmysl?

4.12.2019 v 23:01 | Karma: 17,08 | Přečteno: 837x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Milí rodiče, prostě vás ošidíme

Kdybyste běželi závod a v polovině by se vyhlásilo, že kdo utrhne před mostem tři švestky, odečtou mu 36 % času, co zaběhl...a kdo je v tuhle chvíli už za mostem, vrátit se nemůže a "má smůlu". Co vy na to?

30.11.2019 v 23:16 | Karma: 17,00 | Přečteno: 703x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Pečujete o dítě do 4 let a dobrala jste rodičák?

Super! Existujete! Poslanci a někteří senátoři jsou totiž přesvědčeni, že neexistujete. Ozvěte se! Chtějí vás nespravedlivě vyškrtnout z navýšení rodičáku. Prý kdo dobral, pracuje...

30.11.2019 v 21:35 | Karma: 11,35 | Přečteno: 343x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Vážená paní Gajdůšková,

v následujících řádcích Vám vysvětlím, proč rodičovský příspěvek NENÍ náhrada mzdy, abyste nežila v omylu.

28.11.2019 v 21:15 | Karma: 29,95 | Přečteno: 1503x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Desinformační demokracie: hlavně ať si občan nenajde, jak to je

Pokud svou práci vykonáváte v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, jste v klidu. Pokud sem tam kejvnete na nějakou tu levárničku, coby veřejný činitel, vašim největším postrachem je občan, informovaný občan

16.11.2019 v 16:24 | Karma: 16,11 | Přečteno: 826x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Čau rodiče

děcka už konečně spěj? Taky by se mohly naučit usínat samy, co? Ať má člověk aspoň pár minut pro sebe po tom celodenním skákání sem a tam okolo nich...

8.11.2019 v 20:49 | Karma: 12,68 | Přečteno: 397x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Chlubit se okrádáním malých dětí? No tvl

Hotovej Mirek Dušín, ta Jana Maláčová. Ona dohody ctí, ale je jí asi úplně jedno, že ta dohoda říká: pět malých dětí má na něco nárok. Čtyřem dáme, pátému nic. No kde to jsme?

26.9.2019 v 7:13 | Karma: 19,63 | Přečteno: 1260x | Diskuse| Společnost

Zuzana Taucová

Dvojí metr na rodiče aneb proč jejich dítě dostane, tvoje ne

Dne 20.6. bude PSP jednat o navýšení rodičáku. Původně měli dostat přidáno všichni, co na to MAJÍ NÁROK - rodiče pečující o děti do 4 let. Pak ale nějaký vykuk řekl, že není cash, pak kývl až na to, že se vybodne na 70 tisíc dětí.

20.6.2019 v 0:16 | Karma: 14,62 | Přečteno: 913x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Otevřený dopis Andreji Babišovi

Vážený pane premiére, v současných dnech je aktuálním tématem českých rodičů navýšení rodičovského příspěvku. Ačkoliv se pozornost upírá na ministryni MPSV Janu Maláčovou, nelze opomenout, že důvodem, proč ustoupila....

18.5.2019 v 22:40 | Karma: 28,80 | Přečteno: 1244x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Tak je to protiústavní, no bóže

Když se zvýší plat, taky ho nebudete chtít vyplatit zpětně! Co by ještě chtěli, dobrali! Tyto výkřiky čteme v souvislosti s rodičákem. Proč jsou mimo a proč by vyšší RP jen pro pobírající byl protiústavní? A jak to asi dopadne?

15.5.2019 v 22:50 | Karma: 27,55 | Přečteno: 1654x | Politika

Zuzana Taucová

Velký test o navýšení rodičovského příspěvku

Jak se navyšoval rodičovský příspěvek u dvojčat? Dostali přidáno všichni, nebo jen ti, co pobírali? Proč media mlčí?

13.5.2019 v 0:13 | Karma: 9,91 | Přečteno: 221x | Politika

Zuzana Taucová

Moje dítě si to zaslouží, Vaše ne!

Když navyšoval rodičovský příspěvek u vícerčat, dostali jej všichni, jejichž dětem nebyly 4 roky. V debatě o navýšení pro jedno dítě se nejvíc tlačí na variantu „jen ti, co pobírají". Jsou snad děti rodičů, co dobrali, horší?

31.3.2019 v 21:38 | Karma: 34,15 | Přečteno: 7949x | Politika

Zuzana Taucová

Tenkrát poprvé sama

Minule se mne v hotelu ptali, zda chci příště už být sama. No jasně že jo! Třikrát jsem očumovala, teda nejen, stlala jsem, hajzly myla, je na čase osamostatnit se. Takže říkám jo! Když to nepůjde, budu brečet a volat o pomoc.

22.2.2019 v 11:34 | Karma: 21,78 | Přečteno: 1024x | Diskuse| Ona

Zuzana Taucová

Co vlastně dělám...toť otázka!

Stojím přede dveřmi se zatajeným dechem, ucho nalepené na nich. Klepu jednou, klepu po druhé...Nic. Pomalu je otvírám. Tma. Všude je tma, závěsy jsou zatažené.

31.1.2019 v 8:12 | Karma: 9,53 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ona

Zuzana Taucová

Brčko nad zlato!

Chlapeček křičí:„Pánové, do toho!”„Kdepak jsi to slyšel?” ptám se ho - ptám se ho takto často, když nějaká slova či spojení říká prvně. Sedíme jen 12 řad od ledu, na hokeji. Aspoň snad konečně uvidí puk.

27.1.2016 v 8:22 | Karma: 4,93 | Přečteno: 194x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1640x
Bývalá samoživitelka a  dobrodruh neustále .) 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy