Dvojí metr na rodiče aneb proč jejich dítě dostane, tvoje ne

20. 06. 2019 0:16:37
Dne 20.6. bude PSP jednat o navýšení rodičáku. Původně měli dostat přidáno všichni, co na to MAJÍ NÁROK - rodiče pečující o děti do 4 let. Pak ale nějaký vykuk řekl, že není cash, pak kývl až na to, že se vybodne na 70 tisíc dětí.

Ústavní soud už jednou řekl, že jediná právní skutečnost spjatá s rodičákem, je péče o dítě do 4 let. Prostě kdo se stará o dítě, nárok má, dobral nedobral. Bohužel stále dost lidí má za to, že nějakou roli hraje i to, zda peníze vyčerpal či ne.

Kdyby to nějakou váhu mělo, při navyšování roku 2018 u rodičů vícerčat by asi nedostali přidáno všichni, kdo na to MAJÍ NÁROK = rodiče pečující o děti do 4 let.

Návrh zákona, který se bude 20.6. projednávat, říká, že navýšení se bude týkat dětí nově narozených po 1. 1. 2020 a rodičů, kteří ke stejnému datu příspěvek pobírají, byť jde to jen 50 Kč měsíčně.

70 000 rodičů, kteří pečují o dítě mladší čtyř let a příspěvek dobrali a nárok mají ze zákona uplně stejný nárok, chce zákon prostě a jednoduše vyřadit, diskriminovat.

Co zákon, víme, ža za tím jsou lidi.

Jaké rodiče chce navržený zákon o navýšení rodičáku - jeho přechodné ustanovení - trestat?

Přechodné ustanovení = jak to bude s těmi, co jsou tak někde na půl - děti už teď mají, ale ty děti ještě nemají 4 roky.

1) SAMOŽIVITELKY

2) FINANČNĚ GRAMOTNÉ

3) RODINY S TĚŽCE ČI DLOUHODOBĚ NEMOCNÝM

4) TY, KTERÉ POČÍTALI S NÁVRATEM DO PRÁCE, ALE ZRUŠILI JIM MÍSTO ČI NENAŠLI MÍSTO VE ŠKOLCE ČI JINÉ HLÍDÁNÍ

5) TI, KTEŘÍ CHTĚLI MÍT DALŠÍ DĚTI (rozuměj, daňové poplatníky na naše důchody)

Samoživitelky:

Ja jsem zvolila rychlejší čerpání ze dvou důvodů: jsem s dítětem sama a ze 7,5 tisíc měsíčně bychom prostě dlouhodobě nevyžili, takže zpočátku mi pomohla vyšší měsíční částka ,a pak jsem taky po dočerpání RP mohla dat syna do jeslí a pracovat na plný úvazek. Kluk bude mít v srpnu tři roky, pracuji od jeho pěti měsiců a celou dobu odvádím do státní kasy daně a pojištění.

Finančně gramotné:

Já jsem si vybrala a jsem doma, plně se věnuji dceři a nepracuji. Z účtu si vybírám každý měsíc pár tisíc, ze kterých živořím (ano, to je spravné slovo). Vybrala jsem si z prostého důvodu, neboť mám vystudovanou ekonomku a znám princip tzv. časové hodnoty peněz (time value for money), kdy zjednodušene řečeno peníze, které mám nyní , mají vyšší hodnotu než peníze, které dostanu později. Díky tomu, jako příklad, může člověk dostat pár tisíc ze státni podpory ze stavebka nebo můžu investovat do podílovych fondů atd.

Rodiny s těžce či dlouhodobě nemocnými:

Ahoj všichni já jsem si vybrala rodičák do tří let dcery.Poslední částka mi byla vyplacena týden před projednáním .Musela jsem si hodně počítat abych vyšla tři roky se dvěmi dětmi s mužem invalidou a hypotékou. Každý měsíc jsem nevycházela.Je to těžké.Musela jsem jít pracovat.A úřednice mi řekli že na rodičáku zůstat dál nemůžu když už nic nepobírám... Že je to prý blbost...

Ty, které počítali s návratem do práce:

Já jsem měla v práci nahlášení rodičák do dva a půl let dítěte. Když jsem v tu dobu chtěla nastoupit řekli mi, že z důvodu reorganizace mi zrušili pracovní pozici takže jsem dostala výpověď dohodou. A ve školce mi malou nevzali u nás neboť nebylo místo. Takže jsem dal doma s dítětem dvou a půl letym a na UP UŽ mám ukončeno.v září by mala měla nastoupit do školky budou ji tři ale jsme narozené v listopadu a kapacita je 20deti a hladí se 30 takže do práce nemůžu nastoupit zatím pokud nebudu mít pro ni školku.

Ty, kteří chtěli mít další děti:

Dobrý den, když se mi narodila dcera, nestihla jsem u syna dočerpat RP a cca 90.000,- propadlo. U dcery jsem pak tedy zvolila rychlejší čerpání, abych měla jistotu, že se situace nebude opakovat. S penězi si hospodařím, jak potřebuji, nepotřebuji to mít rozpočítané až do konce rodičovské.

OPAKUJI, ŽE PODLE ZÁKONA MAJÍ NA NAVÝŠENÍ NÁROK I TITO RODIČE.

Argument "už dobrali, co by ještě chtěli", je proto nesmyslný.

Jen to nějakej Andrej s Alenou vždycky zařízli a nějakej pohůnek Marťas nebo tak nějak jim k tomu přizvukoval.

POSLANCI A POSLANKYNĚ, BUĎTE LEPŠÍ NEŽ ANDREJ S ALENOU!

PS:

  • Člověk si "nedělá děti pro peníze", ale když už se něco rozděluje, mělo by to být podle zákona, ne děti dělit podle nesmyslných měřítek, které oporu v zákoně nemají. Nebo chcete podporovat diskriminační rozhodnutí? To chcete učit svoje děti, že je normální?
  • Co kdybychom řekli, že přidáno by měli dostat ti, co dobrali? Těm přeci už nic nechodí. Aktivně pobírající pořád peníze dostávají a chtějí víc? Ale ne, smysl dává jedině přidat spravedlivě, v souladu se zákonem.
  • Doměnka, že všichni, kdo dobrali, pracují, je mylná. V obou skupinách (dobrali/nedobrali) se vyskytují totožné situace: dítě se nedostalo do školky, rodič je na úřadu práce, rodič pracuje. Pracovat totiž lze, i když rodina příspěvek stále čerpá, tak praví zákon.

Autor: Zuzana Taucová | čtvrtek 20.6.2019 0:16 | karma článku: 14.62 | přečteno: 913x

Další články blogera

Zuzana Taucová

Nevíš, komu to hodit? Rozhodnou nerozhodnutí.

Kdo miluje Babiše, bude ho volit, i kdyby ukousl hlavu Ozzymu Osbournovi. Kdo mu vidí až do krku, tak ani za Agrofert! A pak jste zde vy, kteří nevíte: nemyslí to Babiš dobře? Přeci se vzdal svého platu... jako Hitler! Koho volit?

3.10.2021 v 23:34 | Karma článku: 10.74 | Přečteno: 261 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 135 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 27.49 | Přečteno: 549 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 521 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 470 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2310 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1587

Bývalá samoživitelka a  dobrodruh neustále .) 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...