Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ještě neumírám

 ..ale co kdyby. Jedna sopka „Ejakulát“, jak ji překřtila kolegyně, už vybouchla, co když vybouchne ještě Katla? Desetkrát větší, desetkrát silnější, desetkrát rychlejší..

V neděli letím do Bruselu.. tedy pokud nevybouchne do té doby;  ve středu z Bruselu. Jaká je šance, že Katla zasoptí, prach poletí x stovek kilometrů a udělá něco právě s mojím letadlem, ve kterém strávím na každé cestě hodinu a půl? Malá, malinkatá, ale co kdyby.

Panický strach, který se u mě objevil po přečtení článku o Katle, jsem tedy za chvíli zas zahnala. Kromě minimální pravděpodobnosti, že exnu někde na poli v hořícím letadle, se také se nerada něčeho bojím, protože věřím, že člověk si do života přitáhne právě to, na co myslí, ať už je to pěkné či nepěkné.. Nicméně přemýšlecí nálada zůstala. Co kdyby?

Dnes zrovna jsem šťastná. Venku je pěkně, včera jsem dostala zakázku, kterou jsem ještě v této formě nedělala, o to větší je to pro mě výzva. V práci tvořím interní časák, layout, pěkně to odsejpá, mám z toho radost, vidět svůj výtvor. Doma mám pořád bordel, ve vztazích trošku taky, ale není to až tak tragické. Poslouchám vážnou hudbu a je mi pěkně.  Dokonce cítím i pokoru před životem, jsem ráda, že mám radost z maličkostí a nenechám se jen tak rozhodit. Nebo rozprášit? Dobře, nebudu cynická.

A kdybych tady po neděli už nebyla? Hesla od účtu na „jůtubě“, který spravuju v práci, vědí i kolegové;  další číslo interního časáku téměř hotové, pak by to holt převzal Filip. S rodinou jsem se viděla nedávno, taťka dostal dary k narozkám, jo pro šváru mám teď jeden schovanej k svátku, ale to by se  k němu  z mé pozůstalosti stejně dostalo -  jsou to známky a on je sbírá.  S mamkou jsme si nedávno psaly, kdy se uvidíme…

A kdybych věděla, že mám před sebou poslední 3 dny života? Co kdyby to lidi věděli, žili by jinak, lépe?

Ach, nevím, asi bych rozdala, co mám, ač toho moc nemám. Dobře, plné skříně oblečení, nějaké knihy, nějaký foťák, nábytek.. a moje deníčky z dětství… a obrázky, ty bych dala mamce. Vždycky si s nima zdobila byt, teď tam visí obrázky od svých vnoučat, sestřinejch dětí. Já děti zatím nemám, takže bych neměla tak těžký pocit, že zde někoho nechávám, ikdyž otázka, zda je lepší, když jste malí a zemře vám rodič, nebo když vám zemře dítě..

Co dál.. jo vrátit knížky do knihovny, tam zajdu ještě dnes. Doplatit francouzštinu, ať po mě nezbyde sekera, a rozdat obrázky..a kytičky, aby neuvadly.  A Evičce klec na morčátko, jistě by ji užila.

Fajn, věci bych rozdala, dodělala resty. Napadá mne.. chovala bych se jinak? Přestala bych se bát, co si o mne kdo pomyslí? Pravda, často mi to je jedno, ale občas se tyto pocity nejistoty objeví.  Ale moment, lidi, které bych jistojistě navštívila před smrtí, před těmi  se chovám přirozeně a mají mě rádi takovou, jaká jsem.  Sakra musím si představovat vlastní smrt, abych k tomudle dospěla? Jak malá…

...

Právě začínám nový život! Nebudu se starat,  zda mne někdo odsuzuje, či ne. Já sama se snažím neodsuzovat, nikdy nevím, čím si ten či který člověk prošel, co to v něm zanechalo a odsoudit někoho je tak jednoduché. ...ten, kdo soudí,  má problém, ne já.

A dál? To oblečení doma bych přeci jen mohla trošku protřídit, ať se mi tam volněji dýchá! (Jen to chce trávit kratší dobu denně na internetu a hned na to budu mít čas, že.)  Anebo se rovnou přestěhuju, ostatně to plánuju už nějaký ten pátek.  Teď už to provedu doopravdy.  A koupím si nový nábytek a povlečení a nakreslím si na zeď nové obrázky! Ať  je mi doma lépe.  Taky musím vymyslet koncept pro tu novou práci, o tom můžu přemýšlet třeba v letadle. A naplánuju další cestu na návštěvu k rodičům, mohli bychom  zase  jet  na chalupu i se ségrou a její rodinou, sice zas budu nucena hrát si celé dny s panenkami..ale snad to přežiju.

Přežiju. Přežiju i Brusel, přežiju svou pomyslnou smrt a budu novou, lepší. A ještě vděčnější za všechny ty maličkosti, které mne potěší, a za lidi, milé i nemilé, které potkávám a tak či tak, dávají mi další a další podněty a otevírají mi dveře k lepšímu já.

Nyní mě však přátelé omluvte, musím jít balit kufry. A Katlo.. díky.

Autor: Zuzana Taucová | pátek 23.4.2010 13:23 | karma článku: 10,13 | přečteno: 1161x
  • Další články autora

Zuzana Taucová

Nevíš, komu to hodit? Rozhodnou nerozhodnutí.

Kdo miluje Babiše, bude ho volit, i kdyby ukousl hlavu Ozzymu Osbournovi. Kdo mu vidí až do krku, tak ani za Agrofert! A pak jste zde vy, kteří nevíte: nemyslí to Babiš dobře? Přeci se vzdal svého platu... jako Hitler! Koho volit?

3.10.2021 v 23:34 | Karma: 10,74 | Přečteno: 261x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Očkování? Ani přes vaše mrtvoly

Člověk nemusí být doktor nebo Einstein, aby se sám sebe zeptal na pár otázek. A pak se rozhodl, zda se nechá očkovat či ne. Udivuje mne, že spousta lidí hlásá svobodu, ale takovou, která jde přes mrtvoly a přitom by nemusela...

7.1.2021 v 22:36 | Karma: 20,49 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Taucová

Rodičák-navýšení: tak schválně, kdo UMÍ dát dobré přirovnání?

S "podle mně" a s "To je jako kdyby" se v souvislosti s navýšením rodičovského příspěvku roztrhl pytel. Hodnotí veřejnost laická, veřejná, sečtělá více či častěji méně... Jak je to tedy správně? A co je naprosto špatně?

15.1.2020 v 22:18 | Karma: 20,60 | Přečteno: 840x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Matky jedny nenažraný! Aneb rodičák 2020

Válej se doma a natahují ruce! Případně: Pracují a chtěj další peníze! Nebo: Chci taky peníze na moje 30leté dítě! Anebo: Přej a bude ti přáno! A horší... Rodiče, co dočerpali a pečují o dítě do 4 let. Proč však mohou být v právu?

7.1.2020 v 22:31 | Karma: 15,34 | Přečteno: 822x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Tvoje dítě je horší, vzkázali (někteří) poslanci

Tak konečně schváleno! Hurá hurá, od 1. 1. 2020 mají rodiče pečující o děti mladších 4 let nárok na vyšší rodičák! A nehurá nehurá, někteří poslanci ukázali, že svých dohod si cení nad zákony a malé děti jim jsou u u úplně jedno.

17.12.2019 v 21:49 | Karma: 19,32 | Přečteno: 971x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1640x
Bývalá samoživitelka a  dobrodruh neustále .) 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy