Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvojí metr na rodiče aneb proč jejich dítě dostane, tvoje ne

Dne 20.6. bude PSP jednat o  navýšení rodičáku. Původně měli dostat přidáno všichni, co na to MAJÍ NÁROK - rodiče pečující o děti do 4 let. Pak ale nějaký vykuk řekl, že není cash, pak kývl až na to, že se vybodne na 70 tisíc dětí.

Ústavní soud už jednou řekl, že jediná právní skutečnost spjatá s rodičákem, je péče o dítě do 4 let. Prostě kdo se stará o dítě, nárok má, dobral nedobral. Bohužel stále dost lidí má za to, že nějakou roli hraje i to, zda peníze vyčerpal či ne. 

Kdyby to nějakou váhu mělo, při navyšování roku 2018  u rodičů vícerčat by asi nedostali přidáno všichni, kdo na to MAJÍ NÁROK = rodiče pečující o děti do 4 let.

Návrh zákona, který se bude 20.6. projednávat, říká, že navýšení se bude týkat dětí nově narozených po 1. 1. 2020 a rodičů, kteří ke stejnému datu příspěvek pobírají, byť jde to jen 50 Kč měsíčně.

70 000 rodičů, kteří pečují o dítě mladší čtyř let a příspěvek dobrali a nárok mají ze zákona uplně stejný nárok, chce zákon prostě a jednoduše vyřadit, diskriminovat.

Co zákon, víme, ža za tím jsou lidi. 

Jaké rodiče chce navržený zákon o navýšení rodičáku - jeho přechodné ustanovení - trestat? 

Přechodné ustanovení =  jak to bude s těmi, co jsou tak někde na půl - děti už teď mají, ale ty děti ještě nemají 4 roky.

1) SAMOŽIVITELKY

2) FINANČNĚ GRAMOTNÉ

3) RODINY S TĚŽCE ČI DLOUHODOBĚ NEMOCNÝM

4) TY, KTERÉ POČÍTALI S NÁVRATEM DO PRÁCE, ALE ZRUŠILI JIM MÍSTO ČI NENAŠLI MÍSTO VE ŠKOLCE ČI JINÉ HLÍDÁNÍ

5) TI, KTEŘÍ CHTĚLI MÍT DALŠÍ DĚTI (rozuměj, daňové poplatníky na naše důchody)

Samoživitelky:

Ja jsem zvolila rychlejší čerpání ze dvou důvodů: jsem s dítětem sama a ze 7,5 tisíc měsíčně bychom prostě dlouhodobě nevyžili, takže zpočátku mi pomohla vyšší měsíční částka ,a pak jsem taky po dočerpání RP mohla dat syna do jeslí a pracovat na plný úvazek. Kluk bude mít v srpnu tři roky, pracuji od jeho pěti měsiců a celou dobu odvádím do státní kasy daně a pojištění.

Finančně gramotné:

 Já jsem si vybrala a jsem doma, plně se věnuji dceři a nepracuji. Z účtu si vybírám každý měsíc pár tisíc, ze kterých živořím (ano, to je spravné slovo). Vybrala jsem si z prostého důvodu, neboť mám vystudovanou ekonomku a znám princip tzv. časové hodnoty peněz (time value for money), kdy zjednodušene řečeno peníze, které mám nyní , mají vyšší hodnotu než peníze, které dostanu později. Díky tomu, jako příklad, může člověk dostat pár tisíc ze státni podpory ze stavebka nebo můžu investovat do podílovych fondů atd.

Rodiny s těžce či dlouhodobě nemocnými:

Ahoj všichni já jsem si vybrala rodičák do tří let dcery.Poslední částka mi byla vyplacena týden před projednáním .Musela jsem si hodně počítat abych vyšla tři roky se dvěmi dětmi s mužem invalidou a hypotékou. Každý měsíc jsem nevycházela.Je to těžké.Musela jsem jít pracovat.A úřednice mi řekli že na rodičáku zůstat dál nemůžu když už nic nepobírám... Že je to prý blbost...

Ty, které počítali s návratem do práce:

 Já jsem měla v práci nahlášení rodičák do dva a půl let dítěte. Když jsem v tu dobu chtěla nastoupit řekli mi, že z důvodu reorganizace mi zrušili pracovní pozici takže jsem dostala výpověď dohodou. A ve školce mi malou nevzali u nás neboť nebylo místo. Takže jsem dal doma s dítětem dvou a půl letym a na UP UŽ mám ukončeno.v září by mala měla nastoupit do školky budou ji tři ale jsme narozené v listopadu a kapacita je 20deti a hladí se 30 takže do práce nemůžu nastoupit zatím pokud nebudu mít pro ni školku.

Ty, kteří chtěli mít další děti:

Dobrý den, když se mi narodila dcera, nestihla jsem u syna dočerpat RP a cca 90.000,- propadlo. U dcery jsem pak tedy zvolila rychlejší čerpání, abych měla jistotu, že se situace nebude opakovat. S penězi si hospodařím, jak potřebuji, nepotřebuji to mít rozpočítané až do konce rodičovské.

 

OPAKUJI, ŽE PODLE ZÁKONA  MAJÍ NA NAVÝŠENÍ NÁROK I TITO RODIČE.

Argument "už dobrali, co by ještě chtěli", je proto nesmyslný.

Jen to nějakej Andrej s Alenou vždycky zařízli  a nějakej pohůnek Marťas nebo tak nějak jim k tomu přizvukoval.

POSLANCI A POSLANKYNĚ, BUĎTE LEPŠÍ NEŽ ANDREJ S ALENOU!

 

PS:

  • Člověk si "nedělá děti pro peníze", ale když už se něco rozděluje, mělo by to být podle zákona, ne děti dělit podle nesmyslných měřítek, které oporu v zákoně nemají. Nebo chcete podporovat diskriminační rozhodnutí? To chcete učit svoje děti, že je normální?
  • Co kdybychom řekli, že přidáno by měli dostat ti, co dobrali? Těm přeci už nic nechodí. Aktivně pobírající pořád peníze dostávají a chtějí víc? Ale ne, smysl dává jedině přidat spravedlivě, v souladu se zákonem.
  • Doměnka, že všichni, kdo dobrali, pracují, je mylná. V obou skupinách (dobrali/nedobrali) se vyskytují totožné situace: dítě se nedostalo do školky, rodič je na úřadu práce, rodič pracuje. Pracovat totiž lze, i když rodina příspěvek stále čerpá, tak praví zákon.

 

Autor: Zuzana Taucová | čtvrtek 20.6.2019 0:16 | karma článku: 14,62 | přečteno: 913x
  • Další články autora

Zuzana Taucová

Nevíš, komu to hodit? Rozhodnou nerozhodnutí.

Kdo miluje Babiše, bude ho volit, i kdyby ukousl hlavu Ozzymu Osbournovi. Kdo mu vidí až do krku, tak ani za Agrofert! A pak jste zde vy, kteří nevíte: nemyslí to Babiš dobře? Přeci se vzdal svého platu... jako Hitler! Koho volit?

3.10.2021 v 23:34 | Karma: 10,74 | Přečteno: 261x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Očkování? Ani přes vaše mrtvoly

Člověk nemusí být doktor nebo Einstein, aby se sám sebe zeptal na pár otázek. A pak se rozhodl, zda se nechá očkovat či ne. Udivuje mne, že spousta lidí hlásá svobodu, ale takovou, která jde přes mrtvoly a přitom by nemusela...

7.1.2021 v 22:36 | Karma: 20,49 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Taucová

Rodičák-navýšení: tak schválně, kdo UMÍ dát dobré přirovnání?

S "podle mně" a s "To je jako kdyby" se v souvislosti s navýšením rodičovského příspěvku roztrhl pytel. Hodnotí veřejnost laická, veřejná, sečtělá více či častěji méně... Jak je to tedy správně? A co je naprosto špatně?

15.1.2020 v 22:18 | Karma: 20,60 | Přečteno: 840x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Matky jedny nenažraný! Aneb rodičák 2020

Válej se doma a natahují ruce! Případně: Pracují a chtěj další peníze! Nebo: Chci taky peníze na moje 30leté dítě! Anebo: Přej a bude ti přáno! A horší... Rodiče, co dočerpali a pečují o dítě do 4 let. Proč však mohou být v právu?

7.1.2020 v 22:31 | Karma: 15,34 | Přečteno: 822x | Diskuse| Politika

Zuzana Taucová

Tvoje dítě je horší, vzkázali (někteří) poslanci

Tak konečně schváleno! Hurá hurá, od 1. 1. 2020 mají rodiče pečující o děti mladších 4 let nárok na vyšší rodičák! A nehurá nehurá, někteří poslanci ukázali, že svých dohod si cení nad zákony a malé děti jim jsou u u úplně jedno.

17.12.2019 v 21:49 | Karma: 19,32 | Přečteno: 971x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1640x
Bývalá samoživitelka a  dobrodruh neustále .) 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy